Jak napisać dobry tekst
SEO Copywriting, czyli jak napisać dobry tekst na stronę internetową
28 września 2016
responsywna-strona-na-tablecie
Responsywność – standard czy dodatek?
20 października 2016
Pokaż wszystkie

Konto Google Analytics – dodawanie domeny i udostępnianie

Dodawanie konta Google Analytics i jego udostępnianie

Zakładanie konta w Google Analytics to nic nazbyt skomplikowanego a sprawia że mamy dostęp do niezbędnych dla rozwoju naszej firmy danych. Dzięki Google Analytics wiemy kto, kiedy, skąd wchodzi na naszą stronę, ile czasu na niej spędza, na jakie elementy strony najchętniej klika. W rękach uważnego właściciela firmy te informacje to studnia złota. Lepiej rozumiemy czego szukają nasi klienci, na jakie miejscowości moglibyśmy otworzyć naszą działalność, które produkty na stronie interesują gości naszej stronie, na jakim etapie sprzedaży klienci porzucają koszyki. Co działa i dlaczego niektóre rzeczy i pomysły nam nie wychodzą? Przy odrobinie wiedzy jesteśmy w stanie dowiedzieć się o wiele więcej.

Jak zacząć?

Pierwszym krokiem będzie założenie konta Google Analytics. Oto jak to zrobić:

Krok 1. Wejdź na stronę Google Analytics i kliknij „utwórz konto”:

Dodawanie strony do Google Analytics

Krok 2.  Kliknij „Rejestracja

Proces rejestracji w Google Analytics

Krok 3. Wypełnij dane dot. Twojej witryny. Nazwą konta może być nazwa Twojej firmy, nazwą strony rodzaj strony ważne by w Adresie URL podać dokładny adres domeny.

Konfiguracja konta GA

Krok 4. Wklej kod śledzenia w kod swojej strony.

Zobaczysz unikatowy kod śledzenia (oznaczony strzałką na poniższej grafice) i identyfikator śledzenia dla swojego konta. W zależności od tego na jakim CMS jest Twoja strona kod ten można w różny sposób do niej dodać. WordPress np. ma specjalne pluginy, do których wystarczy wpisać identyfikator śledzenia (zawsze zaczyna się od UA). Dodatki SEO dla WordPress czy Joomla zazwyczaj mają w sobie także miejsce na wpisanie identyfikatora śledzenia. W przypadku gdy nasza strona nie jest zbudowana na żadnym systemie CMS należy wkleić kod, który pojawi się na naszym koncie Google Analytics na wszystkich podstronach, które chcemy śledzić (na końcu sekcji <head> strony www). Zalecane jest aby kod był na każdej podstronie serwisu.Identyfikator i kod śledzenia Google Analytics do wstawienia w kod strony

 

Kod Google Analytics wygląda w następujący sposób, gdzie „xxxxxxxx” to unikatowy identyfikator śledzenia, który przydziela Wam Google Analytics.

Jak udzielić dostępu do istniejącego konta Analytics?

Firmy takie jak nasza, mają swoje konto menadżera Google Analytics dzięki, któremu możemy przesyłać naszym klientom raporty i dostosowywać przepływ danych tak by wyciągnąć z GA jak najwięcej informacji pożytecznych dla rozwoju Waszej firmy. Jak udzielić nam dostępu do istniejącego konta Google Analytics?

Krok 1. Przejdź do sekcji „Administrowanie”

Administrowanie stroną w GA

Krok 2. Dodaj adres któremu przyznajesz uprawnienia

Przyznawanie uprawnień do konta Google Analytics

 

Można tu  też oczywiście wybrać rodzaj uprawnień jakie chcesz przyznać dla danego konta.

Miłej pracy z GA 🙂