Google summit
Google Summit Podsumowanie
30 maja 2016
image (1)
Szał na Google Maps, nowości z Megaindex i nowinki z SEO i SEM
10 lipca 2016
Pokaż wszystkie

Nowości ze świata Google i Apple

responsive

Ważne Nowości w świecie SEO i SEM:

1) Google Analytics jak ogłosił Google niebawem będzie mógł być obsługiwany głosem i analizować wyszukiwania głosem.
2) Apple ogłosił że Siri, najważniejszy asystent głosowy będzie niedługo obsługiwany przez MacOS i aplikacje na tvOS (Telewizja Apple)

Sprawia to, że zmieni sposób wyszukiwania w internecie. Jesteśmy przystosowani do wpisywania niekompletnych zdań, zapytań i pomysłów do wyszukiwarki przez użytkowników Google co pomaga nam w tworzeniu reklam, wyszukiwaniu fraz do pozycjonowania, dopasowywaniu słów kluczowych poprzez dopasowywanie tych często wyszukiwanych, niekompletnych sformułowań. Jednakże użytkownicy korzystający z asystentów głosowych jak Siri docierają do SERP przez dłuższe sformułowania i bardziej naturalnie brzmiący język. Co oznacza że frazy, słowa kluczowe, reklamy i meta descriptions będą musiały być dopasowane do tej nowej formy wyszukiwania.
Zmiany w Apple nie dotkną Google aż tak, ponieważ Siri korzysta częściej z Binga ale ponieważ Siri będzie docierała teraz do YouTube przez Telewizję Apple powinniśmy zacząć dokładnie badać sposób w jaki tworzymy reklamy, piszemy teksty i h1-ynki w SEO i SEM.

3) Apple wprowadził też ważne między-urządzeniowe zmiany. Można teraz kopiować tekst z iPhona, wklejać go bezpośrednio na tablet, przenosić obrazy z iPhona, na MacBooka, na iPad jednym kliknięciem.

apple clipboardCo oznacza to dla nas? Konieczność analizy multi-urządzeniowych konwersji i ruchu na stronie. Czyli wprowadzenie ciągłości pomiędzy wyszukiwaniem jednego użytkownika na telefonie komórkowym, wyświetleniem reklamy na drugim urządzeniu i dokonanie konwersji na trzecim urządzeniu.

4) iPhony używają już emoji w autokorekcie tekstów. Emoji stają się też coraz częstszym elementem wyszukiwanych fraz.

emoji trendsNiektórzy emotikony kochają inni ich nie znoszą, nie możemy jednak zignorować ich rosnącej popularności w wyszukiwanych frazach. Nie można korzystać z emoji w reklamach Google, należy jednak zwrócić szczególną uwagę na to jak wykorzystać ten rosnący trend min i serc w wyszukiwaniach w SEO.

5) Google skupia się teraz na reklamach dynamicznych DSA, które automatycznie wyszukują odbiorców reklamy i dostosowują nagłówki reklam.
Oznacza to mniej pracy przy tworzeniu reklam i docieranie do szerszej grupy odbiorców. Reklamy DSA mają wyższy CTR i większą liczbę wyświetleń bez słów kluczowych czyli bez wyników jakości. Same plusy, będziemy korzystać 🙂