image (1)
Szał na Google Maps, nowości z Megaindex i nowinki z SEO i SEM
10 lipca 2016
Algorytm Google Pingwin 4.0
Algorytm Pingwin 4.0 oficjalnie wdrożony
27 września 2016
Pokaż wszystkie

Optymalizacja SEO – najważniejsze elementy on-site

Optymalizacja SEO.

Dziś omówimy kilka najważniejszych elementów na które należy zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu strony internetowej. Skupimy się na czynnikach on-site, czyli tych elementach, które możemy zmienić bezpośrednio na swojej stronie www. Zaczynamy!

Title – czyli tytuły podstron

Title jest jednym z najważniejszych elementów na stronie. Pozycjonowanie stron www często zaczyna się od dobrania właściwych dla danej podstrony znaczników Title. Tytuł danej podstrony jest widoczny w wynikach wyszukiwania i im jest bardziej precyzyjny, tym większa szansa na przyciągnięcie przez stronę uwagi użytkownik.

Znacznik TITLE w SERP

Title w wynikach wyszukiwania

Znaczniki Title powinny zawierać około 70 znaków i być unikalne dla każdej z podstron. W tytule strony powinno wystąpić słowo kluczowe odpowiednie dla danej podstrony (pamiętaj, aby nie spamować!).

Meta description – czyli opis w wyszukiwarce

Description to meta tag, który odpowiada za wyświetlanie opisu danej podstrony w wynikach wyszukiwania:

Meta Description w SERP

Meta Description w wynikach wyszukiwania

Opisy meta description powinny składać się z około 160 znaków i być unikalne dla różnych podstron. W związku z tym, że opisy te są widoczne w wynikach wyszukiwania, ważne jest to, aby były one interesujące i przyciągały uwagę użytkowników. Prawidłowo dobrane opisy mogą znacznie zwiększyć CTR Twojej strony.

H1-H6 – czyli nagłówki

Bardzo istotne w pozycjonowaniu jest to, aby treść na stronie była uporządkowana. W tym celu warto skorzystać z nagłówków <h1> – <h6>, których zastosowanie ułatwi użytkownikom odnalezienie się na stronie i dzięki którym tekst będzie bardziej czytelny dla robotów wyszukiwarki. Podobnie jak w przypadku znacznika Title, w nagłówkach warto używać słów kluczowych.

Ważne elementy na stronie można wyróżnić także np. za pomocą pogrubień, kursywy, podkreślenia.

Treść – czyli przyciągnij użytkownika wartościowym wpisem

W ostatnim czasie algorytmy Googla coraz większą uwagę poświęcają na analizę treści na stronie. Aby wyprzedzić konkurencję, treści na Twojej stronie powinny być interesujące, pomocne dla użytkownika i przede wszystkim unikalne. W treści należy używać słów kluczowych. Pamiętaj jednak o tym, że nie można przesadzać (wszystko w granicach rozsądku). Nie można w jednym akapicie używać zbyt wielu słów kluczowych (czasy, gdy słowa kluczowe wymieniało się po przecinku i zajmowały one połowę treści na stronie, już dawno minęły).

Podsumowanie

Omówione dzisiaj elementy to absolutna podstawa każdej optymalizacji serwisu internetowego. Chcąc wyprzedzić konkurencję, musimy regularnie monitorować powyższe elementy i dostosowywać je do ewentualnych zmian w algorytmach Google.

Zapraszamy do śledzenia naszego bloga – już niedługo kolejna porcja wskazówek dotyczących optymalizacji seo.