Dodawanie konta Google Analytics i jego udostępnianie
Konto Google Analytics – dodawanie domeny i udostępnianie
12 października 2016
top_10_best_seo_resources1
Potencjalny ban ze strony Google, czyli odautorskich słów kilka na temat ukrywania treści
25 października 2016
Pokaż wszystkie

Responsywność – standard czy dodatek?

responsywna-strona-na-tablecie

Po co nam responsywna strona?

Stworzyłeś stronę kilka dobrych lat temu w radosnym przekonaniu, że liczy się fajna animacja i jaskrawe banery? Teraz to przekonanie sprzed lat może okazać się bardzo problematyczne.

Nie dosyć że standardy estetyczne użytkowników internetu uległy zmianie ale także zwiększyła się częstotliwość korzystania z telefonu przy przeglądaniu sieci. Oznacza to że małe litery, ledwie widzialne z oddali obrazki i maleńkie przyciski już nie mają racji bytu. Strony muszą sprostać nowym wymaganiom a Google skutecznie zachęca do tego właścicieli firm.

Dlaczego?

Ekrany urządzeń mobilnychGoogle jak każda firma chce budować zaufanie do swoich usług. Jeżeli użytkownicy Google po przejściu na stronę, która jest nieresponsywna natychmiast z niej wyjdą, przez mało widoczne treści czy zbyt małe grafiki, mogą stracić zainteresowanie usługami Google i zaufanie do wyników tej wyszukiwarki.

O ile brzmi to dosyć logicznie wielu przedsiębiorców nie chce słyszeć o problemach związanych z ich stroną ani o konieczności jej przebudowy ponieważ twierdzą, że wygląda ładnie, estetycznie taka jaką jest. Często mylimy naszą stronę internetową z galerią zdjęć. Zasada jest taka, że im lepiej nasi użytkownicy czują się na stronie, tym częściej korzystają z naszych usług. Czy zatem strona powinna być ładna czy też powinna skutecznie sprzedawać?

Czym różni się strona responsywna od nieresponsywnej?

Obrazy i tekst w nieresponsywnych stronach nie dopasowują się do wielkości ekranu. Znaczy to, że niezależnie od tego czy korzystamy z małego czy dużego ekranu obrazy i tekst nie dopasowują się proporcjonalnie do jego wielkości a jedynie utrzymują swoją pozycję względem innych obiektów na stronie.

Co to znaczy?

Konieczność odnajdywania na niewielkim ekranie komórki mikroskopijnych przycisków i klikania na pola tekstowe kilkakrotnie mniejsze od naszych palców.  Zero wygody.

Oznacza to także utratę wielu potencjalnych klientów, którzy coraz częściej szukają produktów i usług na telefonie.

Jak sprawdzić responsywność Twojej strony?

To proste. Google zaopatrzył nas w wiele wartościowych narzędzi.Jednym z nich jest “Test my site”. Wystarczy wpisać w pole tekstowe Twój adres URL strony a pojawią się trzy wyniki.

Jeżeli, którykolwiek z nich jest “słaby” trzeba pomyśleć o zmianach.

Responsywność a wskaźnik odrzuceń na stronie

Korzystanie z responsywnej stronyResponsywność strony ma także znaczenie pod innym względem. Wyszukiwarka zaczęła coraz bardziej brać pod uwagę jakość doświadczenia użytkowników na stronie. Do tej pory miało to znaczenie przy Reklamie w Google – jeżeli doświadczenie na stronie było poniżej przeciętnej spadał wskaźnik jakości reklamy i stopniowo zwiększał się nasz CPC. Teraz odczuwamy też tą różnice przy pozycjonowaniu. Jeżeli Twoja firma ma wiele wejść z telefonów komórkowych i wysoki wskaźnik odrzuceń przy tych wizytach – najwyższy czas na zmiany.

Standard.

Responsywność to dzisiaj zdecydowanie standard. Im dłużej czekamy i odwlekamy zmiany na naszej stronie tym więcej będzie nas to kosztowało. Nie zmieniając naszych starych stron nie tylko tracimy klientów lecz także otwieramy szeroko drzwi naszej konkurencji.