Algorytm Google Pingwin 4.0
Algorytm Pingwin 4.0 oficjalnie wdrożony
27 września 2016
Dodawanie konta Google Analytics i jego udostępnianie
Konto Google Analytics – dodawanie domeny i udostępnianie
12 października 2016
Pokaż wszystkie

SEO Copywriting, czyli jak napisać dobry tekst na stronę internetową

Jak napisać dobry tekst

Wielu z Was z pewnością nie raz, nie dwa razy zastanawiało się nad tym, co sprawia, że nasza strona internetowa jest wyjątkowa. Pierwszym pomysłem, jaki wpada wtedy do głowy jest z pewnością szata graficzna, szablon oraz wszelkiego rodzaju wodotryski w postaci, ot dla przykładu mapek i kolorowych przycisków. Jest to poniekąd prawdą, ale to też zależy dla kogo.

Dobry tekst na stronie musi być unikalny

Jak się okazuje dla typowego zjadacza chleba elementy te faktycznie są ważne, bowiem przykuwają uwagę potencjalnego klienta. Odpowiednio stworzone przyciski i elementy graficzne na stronie mają iście magiczną moc. Dla robotów Google są jednak rzeczy dużo ważniejsze jak tylko wygląd. To zawartość, jaka znajduje się na stronie jest najważniejsza i jako taka winna być wyjątkowa. Podstawowym błędem, na jaki pozwalają sobie właściciele stron internetowych podczas SEO Copywritingu to kopiowanie tekstu od konkurencji, tudzież z opracowań na portalach pokroju Wikipedii. Jest to absolutnie niedopuszczalne. To trochę tak, jak przyjść na wesele w takiej samej sukience jak koleżanka – przyznacie, że słabo to wygląda, szczególnie jeśli goście zaczną komentować to nieumyślne faux pas. Google to właśnie taka starsza pani wnikliwie przyglądająca się temu czy wszyscy uczestnicy wesela są różnorako poubierani i tylko takich nagradza przychylnym spojrzeniem. Oznacza to, że wszelkie kopiowanie treści od kogoś jest – po prostu – złe. Co więcej, pisząc tekst na własną stronę twórz go tak, jakbyś był największym autorytetem w dziedzinie. Zawsze odnoś się do aktualnych wydarzeń. Żyjemy w czasach szybkich zmian, a dane zmieniają się na tyle często, że warto pomyśleć o stałej aktualizacji treści. Tylko tego typu działania przyniosą pożądane efekty, a treść będzie przychylnie odebrana nie tylko przez Google, ale także przez innych użytkowników.

Więcej nie znaczy lepiej

Kolejnym problemem jest ilość tekstu, którą można rozumieć dwojako. Z jednej strony możemy mówić o samej długości naszego copywritterskiego wpisu. Zaleca się by opisy na stronę zawierały  minimum 1500 znaków, wpisy na blogu około 2000 znaków, a opisy kategorii w sklepach internetowych około 1000. Oczywiście nie ma tutaj konkretnej reguły, warto jednak pamiętać, że wartościowy specjalistyczny, a przy tym unikatowy tekst jest kwintesencją i największym walorem twórczym w jaki wyposażyć możemy naszą stronę. Z drugiej strony ilość rozumiana może być jako częstotliwość występowania słów kluczowych istotnych z naszego punktu widzenia oraz naszej działalności. Jeśli skupiamy się na konkretnym słowie, musimy pamiętać, by nie występowało ono w tekście zbyt wiele razy. Nagromadzenie słów kluczowych z dużą częstotliwością może być odebrane jako próba „zaspamowania” tekstu, a tego przecież nie chcemy, podobnie z resztą jak wyszukiwarka Google. Warto także pamiętać o odmianach. Polski język jest na tyle bogaty w różne formy gramatyczne, że aż miło czytać, który jest pełny nietypowych zwrotów, słownictwa, wyszukanych frazesów oraz porównań. Ważnym z punktu widzenia przeciętnego użytkownika jest by nigdy, ale to przenigdy nie zanudzać swojego odbiorcy treścią. Oczywiście, tekst na stronę winien być dobrze odbierany przez roboty Google, ale nie zapominajmy przy tym o zwykłych użytkownikach internetu, chcących się dowiedzieć czegoś ciekawego i wartościowego z naszej witryny.