responsive
Nowości ze świata Google i Apple
20 czerwca 2016
Optymalizacja SEO.
Optymalizacja SEO – najważniejsze elementy on-site
9 września 2016
Pokaż wszystkie

Szał na Google Maps, nowości z Megaindex i nowinki z SEO i SEM

image (1)

Newsy z działki SEO i SEM

1. W serwisie do analizy backlinków Megaindex.com pojawiła się nowa funkcja sprawdzenie udziału tak zwanych SEO-linków (czyli kupionych) wśród całego profilu linków wybranej domeny.  Raport z linków, który jest bezpłatny i dostępny bez rejestracji można zobaczyć pełną listę linków przychodzących z opisami Org (naturalny) lub SEO (kupiony link). wykres z megaindexW chwili pisania tego artykułu algorytm Megaindex jeszcze nie przetworzył wszystkich linków, więc naprzeciwko części z nich widać n/a. Dane powinny pojawić się w ciągu kilku tygodni. Przydatne dla porównania udziału SEO-linków z konkurencją i przewidywania prawdopodobieństwa trafienia pod filtr Minusinsk. Chodzi o to, że Yandex nakłada filtr nie za ilość linków, lecz za przekroczenie pewnej granicy udziału SEO-linków w całym profilu linków przychodzących. Trzeba jednak pamiętać, że zarówno dla każdej branży, jak i dla każdej domeny, granica ta może być inna.

2. Warto jest zdawać sobie sprawę z tego, że Google ma aktualnie sprawę przed Komisją Europejską związaną z praktykami antymonopolowymi. Chodzi o to, że Google w swoich wynikach wyszukiwania nie jest prezentuje wystarczająco zróżnicowanych firm, wspierając tym samym rozwój monopoli. Musimy bacznie obserwować tą sytuację, Google ma jeszcze jedną sprawę dot. Androida a trzecia szykuję się w związku z polityką słów kluczowych i publikacji w AdWords. Jeżeli którakolwiek z tych spraw zakończy się źle dla Google, polityka pozycjonowania zmieni się a my musimy upewnić się, że utrzymujemy kontrolę pomimo tych zmian.

3. Google miał w zeszłym tygodniu bug w GSC. Chodziło o to, że wysyłał ponownie email proszący o weryfikację do właścicieli stron. John Mueller z Google zasugerował na Twitterze, żeby przy okazji tego wydarzenia upewnić się, że osoby które powinny być zweryfikowane jako właściciele strony w GSC nimi są.

4. Bing wprowadza swojego Keyword Plannera na nowe rynki (Wielka Brytania, Kanada i Australia) niedługo może dotrzeć też i do nas, pozwalając nam na bardziej wszechstronne sprawdzanie fraz i słów kluczowych dla naszych klientów.

5. Reklamy w Google Maps. Tak jest, nadchodzą reklamy w Google Maps. reklama w google maps

Pisaliśmy już o nich zaraz po Google Summit. Teraz po raz pierwszy przesyłam Wam zdjęcie tego, jak będą one wyglądały. Ta fioletowa kropka na mapie i pierwsza pozycja ze zdjęciem po lewej to właśnie będzie reklama w Google Maps. Inaczej będą te reklamy prezentowały się w aplikacjach, na desktopach a inaczej na mniejszych ekranach ale zasada jest podobna: jesteś blisko miejsca, które ma wykupioną reklamę i szukasz podobnej firmy? Wskażemy Ci to miejsce jako bardziej widoczne od innych.  To też będą kampanie PPC na podobnych zasadach jak dzisiejsze AdWords.

6. Ciekawostka, tak prezentuje się dominacja wyszukiwarek w Azji 🙂

wyszukiwarki popularne na świecie

7. Tutaj kilka fajnych wskazówek o tym jak budować skuteczne LP, 5 wskazówek na poprawienie konwersji.

Nagłówki powinny:

a) być dosłowne – tak żeby klienci czuli że są niemal skradzione z ich ust 🙂

b) trzymanie w napięciu – użytkownicy powinni zobaczyć przynętę ale poczuć chęć dowiedzenia się więcej

c) wartościowa propozycja – sugestia o rozwiązaniu trudnej sytuacji klientów

d) listy – wyliczanie oferuje odrobinę porządku w naszym chaotycznym świecie 🙂

e) how-to – pokazywanie procesów krok po kroku działa.